0 items
El meu compte

Aigua o isotòniques?

 

L’aigua constitueix el 70% del nostre organisme, i la seva ingestió després d’haver realitzat exercici físic ens ajuda a recuperar el que hem perdut, tot i que, de vegades, no n’hi ha prou. Els preparats isotònics aporten sals minerals en major concentració, però també tenen una gran quantitat de sucres.

 

Quan practiquem esport, augmentem automàticament la nostra temperatura corporal. Amb l’objectiu de regular-la, produïm la suor, que fa que el nostre organisme perdi aigua i sals minerals. Beure aigua després d’haver realitzat exercici físic ens permet, evidentment, recuperar-la. Però, què passa amb les sals minerals que ja no tenim, que són les responsables de la disminució del nostre rendiment físic? Per suplir aquesta mancança, podem recórrer a les begudes isotòniques o energètiques, que són preparats a base d’aigua que contenen, també, sals minerals i sucres. A més, en posseir una gran concentració de partícules similars a la sang, resulten de fàcil assimilació. Ara bé, aquestes aigües energètiques aporten calories en forma de sucres (unes 300 per litre) que poden fer-nos augmentar el pes. Què és preferible, aleshores?
 

Per no desconcertar-nos, el millor és ingerir begudes isotòniques quan es practica exercici físic intens o durador, amb abundant pèrdua de suor. Preses abans i durant l’exercici ens ajudaran a retardar la fatiga i a millorar el rendiment, mentre que consumides després de l’activitat ens permetran reposar ràpidament les pèrdues ocasionades per l’entrenament. En canvi, quan la intensitat de l’exercici sigui moderada o baixa, n’hi ha prou amb prendre aigua –abans, durant i després de l’entrenament–, que és el mitjà ideal per treure la set, hidratar el cos i transportar substàncies.

 

"El millor és ingerir begudes isotòniques quan es practica exercici físic intens o durador, amb abundant pèrdua de suor. En canvi, quan la intensitat de l’exercici sigui moderada o baixa, n’hi ha prou amb prendre."

 


L’aigua

És termoreguladora. La seva expulsió a través dels porus de la pell ajuda a disminuir la temperatura corporal quan aquesta augmenta.

És desintoxicant. Ajuda als ronyons a expulsar productes de rebuig.

És digestiva. Ajuda a digerit els aliments perquè contribueix al seu moviment dins del tub digestiu.

Alerta! Tot i que està aconsellada per a tothom (de fet, sense aigua no podríem viure), el seu consum excessiu pot causar inflamació cerebral o “estressar” els ronyons. El millor és veure entre 1,5 i 2 litres d’aigua al dia.


 


Les isotòniques

Són mineralitzants. Contenen sodi, clor i potassi, els quals, a més, milloren el sabor del compost.

Són multivitamíniques. Compten amb múltiples vitamines, com ara A, B1, B2, B12, C o E.

Són energètiques. Redueixen la degradació de les reserves de glucogen muscular.

Alerta! Mai es poden utilitzar com a substitutives d’una dieta o d’una hidratació adequada.


 

Article publicat al número 20 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top