0 items
El meu compte

Apunta’t a la sucteràpia!

 

Les fruites i verdures fresques, tot i que no són, per sí soles, aliments complets, esdevenen una rica font de vitamines, minerals i enzims beneficiosos per a la salut. Prendre-se-les en forma de suc és una manera fàcil, ràpida i divertida d’ingerir diàriament les quantitats recomanades.

 

La medicina natural els ha utilitzat durant segles. Tant és així, que ara es parla, fins i tot, de sucteràpia; és a dir, de la prevenció o el tractament d’afeccions mitjançant el consum diari de sucs. I és que els sucs de fruites, verdures i hortalisses són la millor fórmula per refrescar-se fent salut.

 

"En transformar les fruites, verdures i hortalisses en sucs, s’eviten les fibres, que alenteixen el procés de digestió, i s’assimilen els seus nutrients d’una forma molt més ràpida, anant a parar directament a la sang sense la necessitat de forçar l’estómac."

 

Cinc peces al dia en un sol got
 

Les fruites, les verdures i les hortalisses fresques són sinònims de vitamines, minerals i enzims beneficiosos per a la salut. Les autoritats sanitàries en recomanen el seu consum diari en una quantitat que va dels 300 als 500 grams per persona, el que equival a unes cinc peces al dia. La realitat, però, ens diu que són poques les persones que compleixen aquesta màxima. Prendre-se-les en estat líquid; és a dir, en forma de sucs, és una molt bona alternativa, sobretot de cares a l’estiu, perquè, a més de ser baixos en calories, refresquen i hidraten.

 

Beneficis sucosos
 

En transformar les fruites, verdures i hortalisses en sucs, s’eviten les fibres, que alenteixen el procés de digestió, i s’assimilen els seus nutrients d’una forma molt més ràpida, anant a parar directament a la sang sense la necessitat de forçar l’estómac. A més, com que no contenen proteïnes, no activen els sucs gàstrics, que són els responsables de l’acidesa i les úlceres d’estómac.
 

L‘alta concentració d’enzims que contenen no tan sols facilita la digestió, sinó també el procés metabòlic de la resta d’aliments, contribuint, a més, a eliminar toxines. De fet, en no comptar amb l’escalfor de la cocció, que és el que destrueix els enzims, es fa possible la correcta assimilació de les proteïnes, els greixos i els midons dels aliments.
 

Els sucs naturals són una excel·lent font d’energia i vitalitat que enforteix el sistema immunològic i, com que duen substàncies antioxidants, ajuden a prevenir l’envelliment per peroxidació de les cèl·lules de l’organisme.

 

Colors i sabors fàcils de preparar
 

Preparar correctament un suc de fruites i verdures és molt senzill, però és altament preferible que s’utilitzin matèries primeres de temporada i de proximitat per evitar períodes de frigorífic i aprofitar totes les qualitats dels fruits del temps. Només cal rentar-los amb aigua mineral natural, sense pelar-los ni res (excepte en el cas dels cítrics) i fer-hi el menor nombre de talls possible. Tant si s’exprimeixen com si es liquen, no cal afegir-hi sucre. El que sí és important és prendre’s els sucs immediatament després d’haver-los elaborat, perquè les vitamines són tan sensibles a la temperatura, la llum i l’oxigen que de seguida perden el seu contingut nutricional. Per això els sucs industrials no són recomanables, perquè, en perdre els seus nutrients en el procés d’elaboració, porten vitamines artificials.

 

"Els sucs industrials no són recomanables, perquè, en perdre els seus nutrients en el procés d’elaboració, porten vitamines artificials."

 

Sucs per a tot i per a tots
 

Per a l’anèmia: ¼ de litre de suc d’albercoc i 25 grams d’infusió d’ortiga blanca.

Per a la fatiga: 250 grams de suc de taronja, 50 grams de suc de llimona i 25 grams de suc de poma.

Per a l’estrenyiment: suc de poma i pera per esmorzar.

Per al mal d’esquena: suc de raïm fora dels àpats.

Per al mal de coll: suc de pinya amb gingebre.

Per a la síndrome premenstrual: suc de raïm i/o de meló.

Per a l’artritis: suc de pinya, pomelo o cirera negra.

Per a la tendinitis: suc de cirera negra.

Per a la ressaca: 200 grams de pastanaga, 100 grams d’api, 30 grams de remolatxa i 20 grams de julivert liquats.

 

Article publicat al número 22 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top