0 items
El meu compte

Bikram ioga: ioga amb el termòmetre a l’alça

 

Està arrasant als Estats Units i cada vegada guanya més adeptes al nostre país. És el Bikram ioga, una tècnica que combina calor i postures de ioga per cultivar el cos i la ment.

 

Es practica dins d’una cambra a 40 graus de temperatura. Per això es coneix també com a “hot ioga”. Són sessions de 90 minuts de durada on es realitza un programa d’entrenament que consisteix a realitzar 26 postures anomenades asanes i dos exercicis de respiració o pranayames. Cada postura treballa els diferents sistemes del cos, incloent el digestiu, el circulatori, el respiratori, l’esquelètic, el muscular, el nerviós...; estimula els òrgans interns, les glàndules i els nervis, i enforteix músculs, lligaments i articulacions.

 

"Combinar tota la seqüència de postures amb la calor permet escalfar els músculs i treballar en profunditat en un període més curt de temps."

 

Combinar tota la seqüència de postures amb la calor permet, precisament, escalfar els músculs i treballar en profunditat en un període més curt de temps. D’una banda, les altes temperatures eliminen el trauma de l’estirament i prevenen les lesions, i, de l’altra, faciliten l’eliminació de toxines a través de la pell i la deixen brillant de cap a peus.
 

La pràctica regular de Bikram ioga (almenys tres cops a la setmana) té múltiples beneficis: a més d’oxigenar el cos i restaurar tots els sistemes, és una mesura preventiva de malalties i reductora dels símptomes de malalties cròniques que millora la postura corporal i alleuja els mals de cap i d’esquena. També ajuda a perdre pes, augmenta la flexibilitat i l’equilibri, redueix l’estrès i puja la vitalitat i l’energia. El fet de combinar la concentració, la paciència i l’autocontrol contribueix també a augmentar la claredat mental i a aprendre a compaginar la feina dura amb la tranquil·litat.
 

Bikram ioga és un repte que pot practicar tothom, que no entén de formes físiques prèvies, perquè cada sèrie d’exercicis es treballa de la mateixa manera, tant en el cas d’un principiant com en el d’un alumne avançat. El que sí es recomana abans de practicar-lo és començar amb una modalitat clàssica de ioga, perquè aquesta és molt intensa.

 

"Són sessions de 90 minuts a 40 graus de temperatura, on es realitzen 26 postures i dos exercicis de respiració."

 

El creador: Bikram Choudhury
 

Bikram ioga va arribar a Espanya l’any 2003 de la mà de l’americana Lucía Kelley, una reconeguda especialista en aquesta modalitat de ioga, que, per ara, només es pot practicar a Barcelona, Madrid i Eivissa. Però qui va dissenyar científicament el programa en qüestió fou Bikram Choudhury, un indi que, amb tan sols tres anys, ja va aprendre les postures de Hatha ioga. Rere una trajectòria brillant i farcida de premis, quan tenia 20 anys es va lesionar aixecant peses, i, amb l’ajuda del seu guru, va crear una sèrie de 26 postures que el va rehabilitar completament. Després, en un projecte de la Universitat de Tokio patrocinat per les Nacions Unides, va poder demostrar que la pràctica habitual de ioga regenera els teixits i suavitza malalties cròniques. Gràcies a la combinació de la medicina oriental amb l’occidental, va acabar perfeccionant el sistema i ara té més de 2000 escoles repartides arreu del món.

 

Article publicat al número 18 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top