0 items
El meu compte

El geomàrqueting. Tancant cercles per ampliar mires

 

Geografia i màrqueting, màrqueting i geografia. Una nova eina per arribar al client potencial, una nova eina per trobar el que busques.

 

La publicitat i, sobretot, el màrqueting s'estan convertint en alguns dels grans valors empresarials i comercials del segle XXI. De fet, sempre apareixen noves tècniques i maneres d'apropar-se al públic per determinar o tenir accés a un major èxit, més reeiximent de la iniciativa, producte o servei que s'ofereix. Hom es fixa en aspectes com l'estat d'ànim o l'humor del consumidor, les seves tendències i cercles per on es mou o pot moure, o, fins i tot, aspectes tan curiosos i que a priori semblen tan allunyats del màrqueting com la climatologia (sí: un dia plujós o un dia assolellat poden variar els hàbits de consum).

Una de les últimes tendències al respecte és el geomàrqueting. És a dir: tenir en compte la segmentació de la població a través de la combinació entre la geografia i el màrqueting mateix. És a dir: tenir en compte, mitjançant un mapa de caire digital, la localització de les fluctuacions, del moviment que implica un determinat sector econòmic; posem per cas, el que ens interessa com a beneficiaris d'aquest geomàrqueting. Ras i curt: si volem obrir una botiga de gelats, o ja la tenim i volem ampliar horitzons, el geomàrqueting ens permet establir un mapa sobre quin és el nivell d'oferta i de demanda a la ciutat, comarca, regió on som: les necessitats dels clients, els patrons de consum, els carrers més transitats o menys (per tenir més opcions d'assolir una venda)... Vaja, aquella que feia el petit comerciant de tota la vida, però, aquest cop, més ben estudiada i fins al punt que permet que grans empreses arribin a aquest indret proper, a aquest tracte directe, exclusiu, i que tothom valora positivament. Obtenir informació en aquesta disciplina és, doncs, fonamental per avançar, esmenar errors i direccions errònies i, en definitiva, seguir treballant per a una millor comunicació.

 

“Si volem obrir una botiga de gelats, o ja la tenim i volem ampliar horitzons, el geomàrqueting ens permet establir un mapa sobre quin és el nivell d'oferta i de demanda a la ciutat, comarca, regió on som”

 

Beneficis a dues bandes

Aquesta aliança entre geografia i màrqueting és altament beneficiosa en l'àmbit dels negocis, d'una banda. Permet segmentar el públic objectiu al qual es destina a uns productes determinats, ampliar mires per a llur distribució i comercialització; poder determinar fins a quin punt un esdeveniment, producte o acció de màrqueting pot ser reeixida i que surti a compte. D'altra banda, també és positiu per al públic. En segmentar la població de manera molt més específica, cada públic pot gaudir dels productes que més li interessen de manera ràpida i propera; així com poder entrar a formar part dels esdeveniments o accions publicitàries amb més facilitat (la qual cosa és bona per a ambdós, empresa i client, per la relació comercial que s'estableix). En el fons, tenir fàcil i ràpid accés als productes que encaixen amb la persona i que són del seu grat. Perquè també ens agrada, com a clients, que ens ho posin fàcil.

 

Article publicat al número 44 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top