0 items
El meu compte

Estalviar en la factura telefònica de l’empresa (Una missió NO impossible)

 

Potser sí que el responsable que tinguem telèfon és E.T. l’extraterrestre, però… i de les xifres astronòmiques a què poden arribar a pujar les factures telefòniques de les empreses, qui n’és el responsable? Ha arribat el moment de prendre consciència que existeixen certes mesures que permeten reduir aquest tipus de despeses.

 

Per a moltes empreses, la despesa en la factura del telèfon pot arribar a resultar altíssima, perquè, ja sigui per comunicar-se amb clients, proveïdors, companys o administracions públiques, el telèfon, generalment, resulta indispensable. Per això, estalviar en aquesta factura pot resultar una tasca complicada, però d’una importància cabdal alhora.

Tenint en compte que la companyia que proporciona la línia de telèfon és també l’encarregada de proporcionar la connexió a Internet, el primer que caldria fer és una anàlisi de les despeses que té l’empresa en aquests conceptes, tot separant les despeses en trucades per categories (nacionals, internacionals o entre gent de la mateixa empresa), la qual cosa ens oferirà una idea de les característiques que ha de tenir el nostre acord amb la companyia telefònica.

 

“Parlar a través d’Internet obre un nou horitzó que facilita les comunicacions i en què els usuaris poden parlar a través de diferents dispositius, sense estar units a la xarxa telefònica”

 

Un cop feta aquesta anàlisi, convindria examinar les ofertes del mercat comparant els productes d’aquest tipus i triant el que més s’adapti al que necessita l’empresa: estudiar si resulta recomanable o no la contractació d’una tarifa plana, de diferents productes per a alguns departaments atenent a les seves necessitats de comunicació (especialment aconsellable per a grans empreses), d’un contracte de permanència (no indicat per a empreses en creixement)... Aquí, la personalització en el servei es converteix en fonamental a l’hora d’aconseguir el major estalvi.

Més enllà d’això, però, avui hi ha dos serveis que permeten estalviar en aquestes factures que ja han estat adoptats per moltes corporacions: les centraletes telefòniques, físiques o virtuals, i els sistemes de veu IP.

 

Centraletes telefòniques físiques

Aquest tipus de centraletes, que es troben físicament a les empreses en qüestió, ajuden a reduir costos de facturació i ofereixen noves funcionalitats, com l’operadora automàtica, que permet augmentar el rendiment d’aquells operadors amb més tràfic de trucades, o la missatgeria de veu. Les més avançades solucions permeten també telefonia i extensions IP, tarifadors i mòduls de gravació i operadores des de l’ordinador.

 

“Empreses com Tictel, experts en el sector de les telecomunicacions, estudien i apliquen solucions integrals a mida per millorar les comunicacions de les organitzacions optimitzant els seus recursos per respondre a les seves necessitats”

 

Trucades de veu sobre IP

A diferència del que succeeix en la tecnologia analògica oferta per les companyies tradicionals, en què la veu viatja a través de circuits telefònics, en les trucades de veu sobre protocol d’Internet (veu IP) la veu viatja a través de la xarxa.

Parlar a través d’Internet obre un nou horitzó que facilita les comunicacions i en què els usuaris poden parlar a través de diferents dispositius, sense estar units a la xarxa telefònica. Els actors que intervenen en aquest tipus de trucades són: l’usuari (qui es connecta per establir les trucades de veu. Ha de comptar amb una sortida d’àudio i un micròfon), els servidors (s’encarreguen de gestionar la base de dades) i les portes d’enllaç (el pont de comunicació entre els usuaris). Per tant, per contractar un servei de trucades per Internet només cal que ens posem en contacte amb la companyia i comptar amb un mòbil, una tauleta o un ordinador amb connexió a Internet.

I quins són els beneficis d’utilitzar aquestes trucades? Doncs, per començar, en contractar aquest servei evitem els alts costos de les companyies de telefonia, molt important si comptem amb proveïdors o clients a l’estranger. D’altra banda, permeten una major mobilitat dels centres de treball, ja que no cal estar enganxat a un telèfon per respondre les trucades. A més, eviten que es col·lapsin les línies, perquè les connexions es realitzen a xarxes de dades, i unifiquen les comunicacions: gràcies a aquestes, es concentren en un mateix lloc totes les comunicacions (trucades, xats, missatges de text, correus electrònics...).

 

Centraletes virtuals

També conegudes com centraletes cloud per la seva naturalesa, són un servei que ofereixen les companyies que faciliten les trucades de veu IP a les empreses, el qual consisteix a tenir una recepció telefònica virtual. Els clients que el contractin comptaran amb diversos llocs telefònics o extensions, que poden ser fixos o mòbils, segons les seves necessitats.

 


Alguns consells més

A ambdues mesures descrites anteriorment, encara hi podem afegir alguns consells més que us demostraran que estalviar en les factures telefòniques de la vostra empresa no és una missió impossible, com ara: contractar domini propi, hosting i pàgina web per a l’empresa, oferir telèfons mòbils al departament comercial o redireccionar les trucades segons l’origen geogràfic o els horaris.

Voleu una empresa més productiva, capaç de reduir despeses, augmentar vendes i millorar la comunicació amb els clients? Ara ja sabeu com, i si us calgués ajuda, sapigueu que existeixen bons assessors, com Tictel, que, amb la seva experiència acumulada en el sector de les telecomunicacions, estudien i apliquen solucions integrals a mida per millorar les comunicacions de les organitzacions optimitzant els seus recursos per respondre a les seves necessitats. Com a empresa pionera en aquesta tecnologia, busquen un valor diferencial per a cada client.


 

Article publicat al número 38 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top