0 items
El meu compte

Fes-ho tu mateix

 

Hi ha qui diu que les tendències, com la moda, mai moren; en canvi, n’hi ha d’altres que opinen que una tendència viu el moment àlgid de la seva existència poc abans de morir per, més tard (normalment amb el pas dels anys), tornar a ressorgir de les cendres amb més força que mai. Probablement, això es el que està passant amb el DIY.

 

DIY són les sigles d’una tendència que va aparèixer cap als anys 70 i que respon a l’expressió Do It Yourself, o sigui, fes-t’ho tu mateix. No va ser, però, fins als anys 90 que es va popularitzar, lligada a la subcultura punk i a postures polítiques radicals. Ara, torna.

 

"El DIY es resisteix a la creença que tot allò que necessitem o desitgem s’ha de comprar."

 

Bàsicament, doncs, es tracta de fer-se les coses per un mateix. És allò que diem els catalans: “Si vols estar ben servit, fes-te tu mateix el llit!” Un exemple d’aquesta pràctica pot ésser, sense anar més lluny, personalitzar les samarretes amb petits accessoris o dibuixos. Ara bé, aquesta tendència no només es redueix a produir objectes o accessoris que nosaltres mateixos consumirem, sinó també a crear i distribuir productes i continguts per distribuir-los després a un tercer. Aquest és el motiu pel qual algunes persones s’estimen més dir que el DIY és un moviment, més que no pas una tendència, ja que la seva filosofia està lligada a l’anticapitalisme i es resisteix a la creença que tot allò que necessitem o desitgem s’ha de comprar.

 

"Practicar el DIY contribueix a augmentar el sentiment d’autoeficàcia i autoestima d’un mateix."

 

Una pràctica aplicada a moltes professions, també
 

En aquests moments, el DIY és aplicable a tot el que ens puguem imaginar. A més, la crisi que estem vivint està ajudant a potenciar-lo, perquè ja se sap que, en situacions adverses, l’enginy s’aguditza i els recursos s’optimitzen. Un sector que s’ha apuntat a aquesta tendència (o moviment), per exemple, és el de la música. Cada vegada són més els artistes que produeixen i distribueixen les seves cançons sense comptar amb intermediaris ni grans discogràfiques, ocupant-se, d’aquesta manera, de la creació del seu producte de principi a fi. En un altre àmbit, el de la pagesia i la ramaderia, cada dia també són més els que s’hi apunten, i les noves tecnologies estan ajudant enormement a que aquesta pràctica tingui èxit.
 

Sigui com sigui, la qüestió és llançar-se a l’aventura i provar de fer tot allò que vulguem. D’aquesta manera, no només s’estalvia, sinó que cada objecte pren un valor afegit. Això sense comptar amb el fet que practicar el DIY contribueix a augmentar el sentiment d’autoeficàcia i autoestima d’un mateix. El bricolatge o la decoració poden ser un bon començament. A partir d’aquí, les possibilitats són infinites. Creativitat al poder!

 

Article publicat al número 16 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top