0 items
El meu compte

Infants que estan de moda, van a la moda i... parlen de moda a Internet

 

Els infants d’avui són nadius digitals. Alguns tenen blogs, i ho peten!

 

L’any 2008, quan encara no havia complert els 12 anys, Tavi Gevinson va revolucionar les xarxes i el món de la moda amb el seu blog Style Rookie, que va posar en marxa inspirada per la germana d’una amiga. La seva visió de la moda, sense adulterar, i la seva curta edat la van convertir en poc temps en una icona, i el seu blog era llegit per milions de persones cada mes. Ella va formar part de la primera fornada de blocaires que va aconseguir seure a primera fila de les principals desfilades de moda, tot un honor en aquesta indústria. Avui en dia, Gevinson té 21 anys i en fa quatre que no actualitza el seu blog, però manté activa la revista online Rookie Magazine, que va fundar el 2011.

 

“La visió de la moda de Tavi Gevinson, sense adulterar, i la seva curta edat la van convertir en poc temps en una icona, i el seu blog era llegit per milions de persones cada mes”

 

Segurament sense saber-ho, Tavi Gevinson va crear tendència: el seu exemple ha estat seguit per molts nens i nenes d’arreu del món, que han omplert les xarxes socials amb exitosos blogs de moda. Són pàgines protagonitzades per menors d’edat que ofereixen el seu particular punt de vista sobre la moda, i ho fan mitjançant un món que dominen gairebé des de que neixen, el d’Internet.
 

De casos, en podem trobar molts. Ryker Wixom, per exemple, té 7 anys, i es va donar a conèixer quan només en tenia 4 gràcies al compte d’Instagram que va crear la seva mare, Collette, sota el nom Mini Style Hacker. En aquesta pàgina, que en l’actualitat té 247.000 seguidors, Ryker apareix vestit de forma idèntica a la imatge que han lluït famosos, com ara Ryan Gosling, David Beckham o Prince, entre d’altres. La intenció era demostrar que vestir bé pot ser divertit, a més d’accessible a totes les edats i pressupostos.
 

Si fem un pas més enllà, Tobias Otting, amb només 9 anys, va pronunciar, el 2014, la conferència La importància de trobar la teva pròpia veu i compartir-la, en el marc de TEDxCambridge, a Boston (Estats Units), i ho va fer gràcies al seu blog Junior Sartorialist, on parlava sobre com portar amb estil els elàstics i càrdigans, dues de les seves obsessions, juntament amb les corbates o una nova línia d’ulleres, entre d’altres temes.

 

“La web d’Evita Nuh, The crème de la crop, va sorgir com a resposta a un diagnòstic de la síndrome d’Asperger que pateix, i encara està activa”

 

L’any 2011, Moziah Bridges va crear Mo’s Bows, una firma de corbatins que es va convertir en un petit imperi en poc temps. “No en trobava de divertides, així que vaig decidir fer-les i vendre-les jo mateix”, explica Bridges en el seu perfil d’Instagram, que avui en dia té 16.900 seguidors. Aleshores tenia només 9 anys, i, amb 12, va passar a ser el CEO de la seva pròpia empresa, que va començar a caminar gràcies al seu blog, on els internautes li preguntaven d’on treia els corbatins. Ell mateix va aprendre a cosir de la mà de la seva àvia, que és una de les cinc treballadores de l’exitosa empresa.
 

Evita Nuh ja té 18 anys. És una jove indonèsia que s’ha convertit en una de les blocaires més famoses del món gràcies al seu estil, que fusiona a la perfecció peces masculines i femenines; pantalons i sabatilles d’home amb bruses i carteres femenines, per exemple. Però les seves primeres passes en aquest món les va començar a donar gràcies al seu primer blog, que va crear quan només tenia 8 anys. La seva web, The crème de la crop, va sorgir com a resposta a un diagnòstic de la síndrome d’Asperger que pateix, i encara està activa. El seu compte d’Instagram té 71.600 seguidors.

 

Tres sisters a la una
 

A casa nostra, també podem trobar casos de nens i nenes que tenen un blog dedicat al món de la moda. Un exemple són les germanes Laura, Marta i Laia, de Capmany (Girona), que tenen 13, 12 i 6 anys, respectivament. Juntament amb la seva mare, la Marta, van posar en marxa, l’any 2015, el blog http://3sistersalamoda.com per parlar, inicialment, sobre moda i productes infantils amb imatges protagonitzades per elles mateixes. Un any més tard, també s’hi va afegir la seva àvia materna, i els temes que tracten s’han ampliat al món de la dona, parlant tant de roba com de productes de cosmètica. En aquests casos, les protagonistes de les imatges són la mare i l’àvia, de 37 i 60 anys, respectivament.
 

“La moda i la bellesa no són una edat ni una talla, sinó una actitud”, explica Marta Aguilera, la mare de les tres germanes, que assenyala que “som seguidores de molts blogs on surten influencers joves i ‘perfectes’. Nosaltres, en canvi, volem mostrar aquest món des d’un altre punt de vista, el de dones amb cossos normals, com la majoria”.

 

“A casa nostra, les germanes Laura, Marta i Laia, que tenen 13, 12 i 6 anys, respectivament, juntament amb la seva mare i la seva àvia, protagonitzen el blog 3sistersalamoda.com

 

El blog neix de la debilitat que la Marta sent pel món de la moda, així com de “la il·lusió i la necessitat de compartir de les meves filles”, i, en aquest espai virtual, les tres noies mostren les diferents combinacions que fan segons la seva personalitat i gustos: “Barregen roba de temporada amb peces d’anys anteriors, o fins i tot que han heretat entre elles. Tot ho fem des del seu punt de vista, perquè, al final, són els infants els que han de portar les peces, així que, qui millor que ells per mostrar-les?”. A Instagram, una de les seves xarxes socials preferides, ja tenen 10.600 seguidors.

 

Article publicat al número 42 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top