0 items
El meu compte

Jo sóc el teu M&M de color marró!

 

Tots tenim una marca personal, però no tothom n’és conscient. Tenir-la en compte i gestionar-la de forma coherent, estratègica i efectiva ens ajudarà a créixer i a diferenciar-nos com a professionals de valor. La Txell Costa ens en dóna les claus principals.


Des de ben petita que m’encanten els M&M de color marró. Per això, quan en tinc un grapadet, no començo a menjar-me’ls fins que he seleccionat tots els marrons.

Imagina’t que aquests M&M són persones que es dediquen al mateix que tu, i que hi ha un possible client que està buscant el seu M&M de color marró. No et queda cap altre remei que demostrar-li que tu ets l’M&M que necessita. Com ens ho hem de fer per destacar?, com podem aconseguir ser l’elecció del nostre client? Si segueixes aquests passos, quan et trobi, segur que s’adonarà que ets la persona que busca.

 

“L’oferta és molt àmplia, però tu tens un avantatge: que, com tu, no hi ha ningú més!”

 

Ningú ha dit que sigui fàcil; l’oferta és molt àmplia, però tu tens un avantatge: que, com tu, no hi ha ningú més! Per tant, es tracta que busquis allò que et fa diferent. De vegades, pot ser un valor diferencial objectiu (la teva trajectòria, els teus estudis...); d’altres, un valor intangible (les teves habilitats personals).

També has de ser conscient dels teus punts forts i dels teus punts dèbils i centrar el teu discurs en els primers. Aquesta tècnica s’anomena personal branding i consisteix a aplicar les estratègies de màrqueting i comercials de qualsevol producte a la teva marca personal. Treballar i trobar el teu valor diferencial t’ajudarà a fer que la teva marca personal destaqui.

 

“Treballar i trobar el teu valor diferencial t’ajudarà a fer que la teva marca personal destaqui”

 

Objectius personals i professionals en línia
 

Perquè la teva marca sigui efectiva, ha d’anar en consonància amb els objectius que t’has marcat a la vida. Jo et recomano que els teus objectius personals i professionals vagin de la mà, perquè segur que hi ha aspectes sagrats als quals no vols renunciar. La teva ha de ser una marca molt autèntica, que respongui a la teva personalitat. Tot comunica. Si ets una persona fresca i divertida, la teva marca també ho ha de ser.

 

Sempre en positiu

Un altre aspecte a tenir en compte perquè la teva marca agradi és que ha de ser positiva. Ens enamorem de les persones positives, d’aquelles que troben solucions en lloc de problemes. Tu has de ser-ne una!

 

“La teva marca ha de comptar amb la narració d’una història pensada i ben articulada”

 

Explica, explica’t

També és molt important que la teva marca compti amb un storytelling treballat; és a dir, la narració d’una història pensada i ben articulada. Explicar a la gent qui ets, d’on véns, quina és la teva història, etc. crea empatia i, en conseqüència, provoca que s’humanitzi la teva marca.

La marca personal ajuda a generar record a l’audiència, a fidelitzar, a crear comunitat, a diferenciar-te de la competència, a posicionar-te ràpidament en el mercat, a tenir una primera impressió treballada, un elevator pitch infal·lible, adaptat a cada target. És per tot això que t’engresco a treballar-la. I, si necessites que t’ajudi, ja saps on trobar-me: www.txellcosta.com.

 

Text: Txell Costa.

Article publicat al número 33 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top