0 items
El meu compte

Kamut: El més nutritiu però el menys conegut

 

El kamut és conegut com el cereal dels faraons, ja que fou redescobert dins d’una sitja que reposava en una tomba faraònica mil·lenària, per això la seva procedència es localitza a Egipte (“kamut”, pels antics egipcis, significava “pa”). De fet, malgrat que s’està començant a introduir en la dieta mediterrània, es tracta d’un avantpassat del blat dur modern que s’ha mantingut sense modificar durant més de 4.000 anys. El blat comú, en canvi, és el resultat de tot un seguit de barreges que van tenir lloc fa prop de 2.500 anys.

El cereal més nutritiu

Ideal per a tot tipus de persones, aquesta varietat de blat que té un gra entre dos i tres vegades més gran que el gra de blat convencional és especialment recomanable per a infants, gent gran i esportistes, perquè la puresa dels seus components naturals l’han convertit en el cereal més nutritiu que existeix i, alhora, en el que menys al·lèrgies alimentàries desencadena. I és que, en primer lloc, és ric en sals minerals i té un alt contingut d’aminoàcids essencials i de seleni i vitamines E i B, a més de magnesi, zinc, calci i potassi. En segon lloc, en no ser un híbrid, aquest cereal és una molt bona alternativa per a les persones que són al·lèrgiques o sensibles al blat comú, tot i que no és apte per a celíacs perquè conté gluten. Però, més enllà d’aquest fet, també és més complet que el darrer perquè aporta entre un 20 i un 40% més de proteïnes, el doble de lípids i és més ric en hidrats de carboni, amb la qual cosa produeix molta més energia.

 

"Malgrat que s’està començant a introduir en la dieta mediterrània, es tracta d’un avantpassat del blat dur modern que s’ha mantingut sense modificar durant més de 4.000 anys."

 

Precisament gràcies al seleni i la vitamina E que conté, el kamut és un cereal ric en antioxidants, molt recomanables per a les persones que pateixen o tenen risc de patir malalties cardiovasculars. També és una bona opció per a qui presenta problemes digestius, ja que, en tenir poca fibra, es digereix amb molta més facilitat. D’altra banda, la poca aigua que conté li atorga una densa textura i un intens sabor que convida a ser cuinat de mil i una maneres, i, si cal, sense grans escarafalls ni condiments. Fins i tot la seva pell, que és extremadament fina, permet tractar-lo com si fos arròs integral (en aquest cas, necessita restar en ebullició durant prop de 50 minuts).

 

En mil i una formes

Al mercat (encara quasi de forma exclusiva a botigues d’alimentació natural o ecològica), el kamut es pot trobar en diferents formats: des de pa o torradetes fins a pasta en tots els formats, galetes, rebosteria, cereals en gra per coure o cereals per esmorzar, els quals, sense portar sucre, presenten un característic sabor dolç. No podem oblidar tampoc la beguda de kamut, que, a més de saborosa, és molt adequada i refrescant per a la temporada d’estiu.

 

 Article publicat al número 11 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top