0 items
El meu compte

La casa de Carlota - No és el què ni el com, sinó amb qui

 

Fer de la discapacitat una capacitat i aconseguir treure talent d’allà on ningú creu que pugui haver-n’hi. Aquesta és l’essència d’un estudi de disseny gràfic únic en el món que ja ha guanyat dos premis Laus.

 

El valor compartit, el valor diferencial; la discapacitat, l’anècdota
 

El disseny, el màrqueting i la responsabilitat social són els tres pilars fundacionals de 1000friends, un grup d’empreses que, amb la voluntat de promoure activament la integració laboral de persones amb dificultat per aconseguir-ho, el juny del 2013 crearen un estudi de disseny propi amb el nom de la filla d’una de les seves sòcies: La Casa de Carlota.
 

Integrat per un equip de persones supercapacitades, amb síndrome de Down i autisme, estudiants en el seu últim any de carrera i dissenyadors sèniors amb un important recorregut professional, l’estudi té com a objectiu fonamental la suma de talents diferents per tal de normalitzar i integrar al mercat laboral les capacitats individuals de cada persona, no les seves discapacitats.
 

Aquesta manera d'entendre la feina, i la vida, no només els ha permès d’oferir a les empreses i les seves marques solucions de disseny per als seus productes i serveis en plena competència amb altres estudis, sinó de fer-ho amb un valor afegit que els singularitza. No és caritat, és competitivitat.

 

“Integrat per un equip de persones supercapacitades, amb síndrome de Down i autisme, estudiants i dissenyadors sèniors, l’estudi té com a objectiu la suma de talents diferents per tal de normalitzar i integrar al mercat laboral les capacitats individuals de cada persona, no les seves discapacitats”

 

Una suma d’aptituds, un puzle de creativitats, un resultat genialment diferent
 

Diversitat, respecte, comprensió. Sense prejudicis. Ambició, imaginació, passió. Sense límits. Llibertat... Normalitat. El procés de treball de La Casa de Carlota és el mateix que a tots els estudis de disseny (petició del client amb la màxima exigència de qualitat i diferenciació-oferta de la millor idea per ser competitiu), però diferent: és un esforç absolut d'integració d'idees, de combinació d’elements i de confrontació de punts de vista dispars; un autèntic laboratori d’iniciatives artístiques de persones que no són conscients de la seva capacitat fins que la posen en pràctica de manera professional; un puzle meravellós on al final tot encaixa i el resultat sempre és sorprenent.
 

És des d’aquesta visió tremendament personal del disseny i l’art, enllà de l’ortodòxia i la tradició, que han abordat tots i cadascun dels seus projectes, entre els quals destaquen, a tall d’exemple: la coberta de la memòria anual de DKV, la identitat corporativa i la pàgina web del projecte Superpoders contra Sanfilippo, de la Fundació La Caixa, i la identitat corporativa, la pàgina web i el marxandatge de La Fàbrica de Menjar Solidari de Ferran Adrià.
 

Gràcies al disseny d’aquesta darrera imatge corporativa, La Casa de Carlota obtingué un bronze en la 44ª edició dels Premis Laus de Disseny Gràfic i Comunicació Visual de Barcelona, un guardó que se suma al Laus d’or que ha obtingut aquest 2015 pel disseny de l’última caixa de bombons de Nadal de Nestlé i al reconeixement d’haver estat escollida com una de les millors iniciatives socials del 2014 per Forética, com a Empresa Incorpora i com a Empresa amb Aura.

 

La Casa de Carlota ha obtingut dos premis Laus i ha estat escollida com una de les millors iniciatives socials del 2014 per Forética, com a Empresa Incorpora i com a Empresa amb Aura”

 

Jo sóc impacte social: Nosaltres dissenyem. Tu compres. I el món és una miqueta millor
 

Conscient del pas de l'època del "jo" a l'època del "nosaltres", l’equip de La Casa de Carlota està convençut que tots som capaços de produir un canvi social que millori la vida de les persones, per això ha creat Jo sóc impacte social, una Social Impact Shop pensada perquè tothom pugui ajudar aquells que necessiten ser ajudats.
 

Es tracta d’una botiga online en què s’ofereixen diferents productes dissenyats per l’estudi, amb la particularitat que cadascun està produït en edicions limitades i enfocat a una causa social: un percentatge dels beneficis obtinguts per les vendes es destina a un projecte social concret, des d’ajudar a finançar l'operació d'un nen malalt de càncer a pagar beques menjador, passant per trobar habitatge a una dona que pateix maltractament.
 

Se us acudeix una millor manera de tancar aquest cercle que estimular les capacitats de les persones amb discapacitat intel·lectual que han rebut inicialment una ajuda perquè col·laborin amb altres causes socials? No és donació, és formar part d'una nova manera d'entendre la solidaritat i el compromís social. Jo sóc impacte social. I tu?

 

Article publicat al número 35 de D'estil.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top