0 items
El meu compte

La fotografia de marca personal. Paraules majors

 

En l’anomenada era de les persones, cadascú esdevé la seva pròpia marca. Les fotografies de marca personal no ho són tot, però quasi; almenys inicialment, en un primer impacte. Poca broma! Per això és clau encomanar-les a unes mans professionals que t’ajudin a aconseguir el que et mereixes.

 

Avui en dia, no n’hi ha prou amb el fet de tenir un logotip impactant, un web responsive amb bons continguts i un servei de qualitat per atreure clients. Ells també volen saber qui hi ha darrera d’aquest servei, qui és, com és, quina cara fa i quina és la seva quotidianitat i els seus valors per, d’alguna manera, passar a formar part del seu negoci, si s’escau.

Davant d’aquesta realitat, la fotografia de marca personal és molt més que una foto teva al teu web, al teu blog o als teus perfils de xarxes socials, i, per descomptat, és molt més que una selfie; és, de fet, la millor oportunitat que tens d’oferir una primera impressió positiva sobre tu. Aquesta foto no es pot menystenir –de cap manera!–, perquè, quan algú s’aturi a mirar-la, decidirà, ni més ni menys, si pot confiar en tu o no, si t’encarrega un projecte o no. En definitiva, decidirà si connecta amb tu i la teva marca o no. Potser és molt radical, però és així.

Precisament per això, és importantíssim que estiguis segur/a que aquesta imatge transmet el teu “jo”. Això no és senzill, i significa que no només ha de plasmar el teu físic, sinó també la teva personalitat, el teu estil i els valors de la teva marca; tot en un. Ha de ser una imatge, a més, amb la qual et sentis identificat/da, una imatge que estiguis orgullós/a de mostrar, una imatge que, al cap i a la fi, atregui el teu client “ideal” i que transmeti que ets algú únic que pots aportar quelcom únic.

 

“La fotografia de marca personal és la millor oportunitat que tens d’oferir una primera impressió positiva sobre tu”

 

I no, no es tracta de ser fotogènic/a o no

N’hi ha que s’estimen més fer qualsevol cosa abans que posar-se davant d’una càmera; no és res estrany, però cal superar aquesta por escènica, perquè, ho vulguem o no, som nosaltres –i només nosaltres– els millors representants de la nostra marca. En aquest sentit, és un error pensar que els propis treballs parlaran per nosaltres, perquè darrere seu hi ha uns rostres creadors que els representen, i els clients els volen conèixer.

La solució? Sens dubte (i per respecte a un mateix i al propi negoci), contractar un bon professional que sàpiga el que es fa, que et conegui, que t’entengui i que sigui capaç de fer-te unes fotografies que siguin fidels a tu mateix/a i que transmetin qui ets, què fas, com ho fas i quins són els teus valors; ni més ni menys. Has d’aconseguir unes fotos que t’enamorin, unes fotos que enamorin al teu públic potencial i que elevin la teva marca personal, perquè ni ells ni tu us mereixeu altra cosa.

És més: el més segur és que, si contractes un bon professional, no només aconsegueixis unes fotos que et facin justícia, sinó que viuràs tota una experiència i, encara que no t’ho creguis, et redescobriràs, t’ho passaràs bé i... voldràs repetir.

 

“Cal superar aquesta por escènica, perquè, ho vulguem o no, som nosaltres –i només nosaltres– els millors representants de la nostra marca”

 

Busques un nom? El tenim! Laia Cantenys

La Laia Cantenys ens encanta; ella i la feina que fa, perquè és d’aquelles que sap què té entre mans i, a més, és una mestra convertint una sessió de fotos en una experiència personal rica i integradora, en una experiència d’autodescubriment i autoestima insuperable. Amb el seu saber fer davant i darrera la càmera, exerceix de guia perquè ningú se senti perdut o sol i per aconseguir unes imatges que reflecteixin l’essència de cadascú, arraconant pors, inseguretats i crítiques, que no aconsegueixen altra cosa que fer-nos sentir petits/es i paralitzar-nos. I ho fa oferint un servei completíssim que inclou una consulta prèvia sobre la marca i els seus valors, assessorament estilístic per preparar la sessió de fotos, sessió de fotos guiada, revisió i lliurament del material i un servei de maquillatge i pentinat opcional.

 


Per si no t’ha quedat clar... Tres motius pels quals has de cuidar la teva imatge de perfil

 

1- Perquè és la primera impressió que el teu possible client tindrà de tu.

Quan un client potencial visita el teu web, a banda de llegir els continguts i serveis que ofereixes, també es deté en la teva imatge de perfil i decideix si pot confiar en tu i el teu negoci o no. És per això que és molt important que estiguis segur/a, no només del que diu aquesta imatge sobre tu, sinó també que el que digui sigui cert per no crear falses expectatives i decepcions.
 

2- Perquè hi mostraràs la teva professionalitat i et recordaran (més i millor).

Si vols ser tractat/da com un/a professional, la teva imatge ha de plasmar aquesta professionalitat. Amb una bona foto de perfil, que ha d’alinear la teva personalitat i els valors de la teva marca amb l’estilisme i l’escenari ideal perquè et recordin, demostraràs que et prens la teva feina seriosament i que cuides fins a l'últim detall.
 

3- Perquè la imatge de la teva web i les teves xarxes socials han d’estar cohesionades.

És més important del que et penses que existeixi una coherència i una cohesió entre totes les fotografies que utilitzis per parlar de tu i de la teva feina perquè siguis reconegut/da i recordat/da de seguida. Això no implica només webs, blogs o xarxes socials, sinó també butlletins electrònics, firma del correu electrònic, publicitat, cartells de conferències, articles a revistes o publicacions diverses...
 


 

 

Article publicat al número 44 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top