0 items
El meu compte

Les bones maneres en el correu d’avui

 

El correu electrònic s’ha convertit en una eina indispensable dins la comunicació d’avui en dia. Gairebé el 90% dels internautes tenen un compte obert, i rebem a diari una mitjana de 25 correus, però no tots són eficaços. Cal saber com escriure’ls de forma correcta perquè passin els filtres de correu brossa dels servidors i perquè el destinatari no només els obri i els llegeixi, sinó que els entengui i reaccioni positivament.

 

Les claus de l’èxit
 

Utilitza un bon títol. Com que és el primer punt de contacte amb el destinatari, la carta de presentació del correu, el títol ha de ser informatiu, clar i breu i correspondre’s amb el seu contingut perquè el lector no se senti defraudat ni enganyat.
 

Sigues breu, clar i complet. És important que el destinatari sàpiga, d’una sola ullada, qui envia el correu, per què i si requereix o no una resposta. Evita les presentacions inicials llargues i pomposes i passa a l’acció. No oblidis donar les gràcies pel temps prestat en la lectura del correu sense fer exageracions.
 

Guarda les formes. En la majoria dels casos, a no ser que es tingui molta confiança amb el destinatari, s’ha de mantenir un to cordial i respectuós, que no sigui agressiu ni tampoc massa formal.

 

“El correu electrònic s’ha convertit en una eina indispensable dins la comunicació d’avui en dia

 

Dóna format al text per millorar la llegibilitat i la comprensió. Evita les fonts massa grans o petites (entre 8 i 30 punts) i tria’n una que sigui fàcil de llegir (Arial, Thaoma, Verdana o Helvetica són bones opcions). No usis la negreta o la cursiva en excés i evita el subratllat perquè no es confongui amb un enllaç. Organitza el contingut en paràgrafs –separats per un salt de línia– i intenta que cadascun contingui una idea. No tinguis por de les llistes per descriure característiques o marcar passos a seguir. Escriu les paraules senceres, evitant les abreviatures.
 

Signa el correu. El destinatari ha de saber qui li envia el correu i com pot contactar amb el remitent mitjançant una altra via. La firma ha de constar de cinc elements clau: nom, càrrec, empresa o organització, contacte i un enllaç rellevant (pàgina web, blog o perfil de xarxa social).
 

Revisa l’ortografia. És importantíssim que el correu no contingui errors ortogràfics, perquè generen un alt grau de desconfiança i projecten una imatge de deixadesa i falta de professionalitat.
 

No adjuntis, enllaça. Evita, en la mesura del possible, afegir fitxers associats al correu, sobretot si tenen un pes excessiu (més d’1 MB). És molt millor situar el contingut a algun lloc d’Internet i afegir-hi un enllaç directe.

 

“Gairebé el 90% dels internautes tenen un compte obert, i rebem a diari una mitjana de 25 correus, però no tots són eficaços

 

Envia els correus massius amb còpia oculta. Si has de realitzar un enviament massiu, és importantíssim que les adreces dels destinataris no quedin exposades per evitar que tothom pugui veure a qui has enviat el correu. Utilitza el camp Cco, enlloc del To/Para.
 

Revisa-ho tot. Abans d’enviar un missatge, pren-te temps per tornar-te’l a llegir i vigila que s’entengui, que no contingui errors ortogràfics i que el destinatari sigui el correcte.

 

 

Article publicat al número 23 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top