0 items
El meu compte

Pensar en verd o el màrqueting ecològic

 

Al llarg dels últims anys, la consciència social i mediambiental s'ha vist obligada a créixer. El ressò que han tingut alguns desastres naturals i l'alarmisme generat per determinats estudis centrats en la matèria han influenciat a l’hora d’adoptar una mentalitat que procuri per la preservació i millora del medi ambient. Una proposta que intenta incidir en aquest sentit és el màrqueting ecològic, també anomenat eco-màrqueting, màrqueting sostenible o màrqueting verd.

 

Protegir el medi ambient ha esdevingut una tasca obligatòria per a tots si volem conservar-lo durant molt temps. És per això que moltes empreses procuren aportar el seu gra de sorra a l’hora d’intentar aplicar eines ambientals que vagin més enllà de les que cal complir estrictament per normativa.
 

Unes d’aquestes eines les proposa l'ecomàrqueting, que parteix de la premissa que és possible aconseguir satisfer les necessitats dels consumidors sense deixar de maximitzar els beneficis de l'empresa ni de minimitzar els impactes negatius sobre el medi ambient derivats de les activitats i productes d’aquesta empresa.

 

L'ecomàrqueting parteix de la premissa que és possible aconseguir satisfer les necessitats dels consumidors sense deixar de maximitzar els beneficis de l'empresa ni de minimitzar els impactes negatius sobre el medi ambient”

 

Dues perspectives: la social i l’empresarial

Des del màrqueting verd, s'acostumen a adoptar dues posicions diferents segons l'objectiu estratègic que l’empresa s’hagi marcat: una de caire social o una de caire empresarial.
 

D’una banda, socialment, la seva finalitat se centra en incentivar la societat perquè adopti una consciència ecològica. Les empreses que opten per aquesta estratègia no busquen el lucre, sinó difondre idees i comportaments ecològics. Les campanyes relacionades amb l'estalvi d'energia o d’aigua en són un bon exemple.
 

El màrqueting empresarial, per altra banda, també busca aconseguir la conscienciació mediambiental del client, però, a canvi, també vol obtenir beneficis. Empresa, consumidors i medi ambient han de sortir-ne guanyant i han d’intentar treballar per a una societat i una economia sostenibles.

 

Les formes més habituals de practicar l’ecomàrqueting es materialitzen en productes ecològics, amb etiquetes ecològiques, que segueixen un procés de fabricació que no perjudica el medi ambient...”

 

Empreses verdes

Les formes més habituals de practicar l’ecomàrqueting es materialitzen en productes ecològics, amb etiquetes ecològiques, que segueixen un procés de fabricació que no perjudica el medi ambient, que tenen en compte els materials que s'utilitzen per fabricar-lo o, fins i tot, que aposten per transports que contaminen el mínim possible.

 

Aquests objectius, combinats amb una imaginació sense límits, han donat com a fruit resultats impensables, com ara el de l'empresa informàtica Asustek, que l'any 2007 va dissenyar un ordinador portàtil fet amb una carcassa de bambú: l'Asus Bamboo Ecobook. Aquesta peça de museu no només lluïa un disseny elegant i exclusiu, sinó que, al mateix temps, contribuïa a tenir cura del medi ambient, perquè el material amb el qual estava fabricat era reciclat, com a mínim, en un 50%.
 

La companyia automobilística Toyota també es va apuntar a aquesta opció. L'any 2000 va llençar al mercat el model Toyota Prius, el primer cotxe híbrid produït en sèrie. Aquesta mateixa empresa també ha dut a terme diverses campanyes publicitàries per tal de promocionar la seva imatge verda.

 

Article publicat al número 32 de D'estil. 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top