0 items
El meu compte

Màrqueting sensorial: La màgia de vendre emocions

 

En aquests moments estem presenciant una nova forma d’entendre el màrqueting: l’anomenat màrqueting sensorial, vivencial o experiencial, basat estrictament en un nou element que no s’havia tingut en compte fins ara d’una forma tan directa: els cinc sentits, i, darrere d’aquests, els sentiments i les emocions que generen les experiències que resulten gratificants.

 

De fet, ja fa uns quans anys que sabem que el color blau transmet frescor, que l’olor de fusta recorda l’home i que l’aroma de flors recorda la dona. Fins i tot, els colors, les aromes i la música han esdevingut el cor de teràpies amb nom propi (cromoteràpia, aromateràpia, musicoteràpia...). El màrqueting sensorial, però, és una extensió de tot plegat, un tipus de màrqueting més complex basat en la Teoria dels cinc sentits, T5S (2000), que parteix de la concepció que l’ésser humà és un ésser pentasensorial. És a partir d’aquí que s’ha constituït el Sistema d’Ordenació Sensorial de Productes (S-OSP, 2001), que permet analitzar i classificar cada producte a partir del seu valor sensorial, facilitant així la construcció d’accions publicitàries que apuntin als centres del cervell que processen la informació rebuda des dels sentits que millor perceben el producte seleccionat per ser publicitat.

 

"Tenint en compte que recordem l’1% del que palpem, el 2% del que sentim, el 5% del que veiem, el 15% del que degustem i el 35% del que ensumem, no és d’estranyar que es posi en marxa aquesta nova forma de fer publicitat."

 

Tenint en compte que recordem l’1% del que palpem, el 2% del que sentim, el 5% del que veiem, el 15% del que degustem i el 35% del que ensumem, no és d’estranyar que es posi en marxa aquesta nova forma de fer publicitat.

 

Des de cadenes d’articles de bricolatge fins a hotels
 

Així ho han fet, per exemple, la companyia d’articles de bricolatge Leroy Merlín, que ha combinat i integrat elements auditius, olfactius i visuals dins dels seus locals per atraure i seduir el client tot convertint la seva experiència de compra en un moment de confort i gaudi, mentre que Samsung i Sony han optat per l’anomenat aroma de marca, que consisteix a aromatitzar certes àrees de les seves botigues per atraure clients. I és que sembla ser que la vista està cansada de suportar tota sola el bombardeig publicitari al qual ha estat sotmesa fins ara.

 

"El màrqueting sensorial vol posar a l’abast dels sentits experiències tangibles que transmetin records positius; vol, en definitiva, crear una vivència."

 

L’hotel La Sirenuese, que s’alça a Positano (Itàlia), encara ha anat més lluny i ha llançat la seva pròpia línia de fragàncies, que són les mateixes que el visitant pot gaudir durant la seva estada a l’hotel. D’aquesta manera, li és possible recordar els bons moments viscuts a través de l’olfacte, més enllà de les típiques fotos i vídeos de vacances. L’Hotel Hassler Roma, de la cadena Leading Hotels of the World; Le Bristol de París, o la cadena Sofitel també s’han apuntat a la mateixa moda.
 

En definitiva, es tracta de presentar al client una percepció de valor única i inequívoca tot proporcionant-li una vivència inoblidable que l’estimularà a repetir i a difondre l’experiència de consum als seus coneguts. El màrqueting sensorial vol posar a l’abast dels sentits (mai més ben dit) experiències tangibles que transmetin records positius; vol, en definitiva, crear una vivència.

 

 

Article publicat al número 5 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top