0 items
El meu compte

Para la carmanyola

 

Quan no podem tornar a casa per dinar, la carmanyola és l’opció més saludable i econòmica. Et donem unes quantes idees perquè ni preparar els plats ni menjar-te’ls resulti una tortura.

 

Vivim uns temps en què, massa sovint, deixem de banda els hàbits alimentaris, encara que no vulguem. Sense adonar-nos-en, estem impulsats per un ritme de vida vertiginós que ens condueix cap a les presses, l’estrès i les agendes farcides de tasques. Però això porta conseqüències inevitables a les nostres vides, entre d’altres, malalties com la hipertensió arterial, el sobrepès o la colesterolèmia. Totes són patologies degudes a la mala alimentació.

Lluny de tenir temps per cuinar-nos un àpat saludable a diari des de casa, un nombre massa elevat de persones s’han d’endur el dinar a la feina, ja que els resulta impossible tornar a la llar al migdia. És especialment en aquests casos en què resulta importantíssim no caure en l’avorriment ni en la rutina davant del plat. Malgrat les incomoditats que representa la situació, hem d’intentar seguir una dieta sana i equilibrada que sigui ben variada i que estigui lluny dels piscolabis insuficients (com els entrepans, les galetes i, fins i tot, la fruita), els quals contribueixen enormement a desordenar els nostres hàbits alimentaris, ja que ens porten a picar a cada moment. De la mateixa manera, els plats precuinats no són gens recomanables per consumir de forma habitual, perquè desconeixem la qualitat dels ingredients que contenen i el procediment pel qual han estat elaborats.

 

"Especialment en els casos en què no podem dinar a casa, resulta importantíssim no caure en l’avorriment ni en la rutina davant del plat."

 

Organització i enginy, ingredients imprescindibles

Quan hem de dinar a la feina, el problema, de nou, és la falta de temps a l’hora de cuinar els menús amb antelació. Una idea que sovint fa la situació més portable és el fet d’organitzar-se per preparar més aliments a l’hora de sopar, així com aguditzar l’enginy per convertir el sopar en un apetitós dinar per a l’endemà.


Per exemple: podem fer una truita d’espinacs per sopar i espinacs saltejats amb gambetes per dinar l’endemà, o bé verdures variades al vapor per sopar, que l’endemà casaran perfectament amb arròs o llegums.

 

"Una idea que sovint fa la situació més portable és el fet d’organitzar-se per preparar més aliments a l’hora de sopar."

 

La tècnica i la innovació, a favor nostre

Ens poden ser de gran ajuda tota la gamma d’estris que han sortit recentment al mercat, que serveixen per cuinar els aliments en molt poc temps al microones, però, en canvi, aconsegueixen un efecte tal que sembla que estiguin preparats al vapor o en papillot. Aquesta opció permet portar els aliments crus a la feina i preparar-los en 10 minuts a l’hora de dinar. Un bon peix amb verdures, una lasanya de verdures o un pollastre amb verdures i salsa de soja són opcions perfectes per menjar sa, calent i apetitós, malgrat no ser a casa.

 

Text: Anna Ferrer.

Article publicat al número 16 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top