0 items
El meu compte

Relaxa la cara

 

La tradició mil·lenària del ioga es posa ara al servei del rostre. El ioga facial és una de les darreres tècniques contra l’envelliment, una sana alternativa al quiròfan. Els que el practiquen en aquesta modalitat asseguren que, amb alguns exercicis específics d'estiraments dels músculs facials i una respiració relaxada i compassada, es possible rejovenir visiblement en tres setmanes.

 

El ioga facial és una tècnica que consisteix a relaxar el rostre, controlar la respiració i moure els músculs de la cara que no estem acostumats a moure. Construïda a base de gestualitat, que va des somriures i ganyotes fins a diferents tipus de massatges en músculs específics, serveix com a gimnàstica antiarrugues o com a teràpia per alliberar l’estrès.
 

Silenci, concentració i l’adopció d’una postura còmoda per començar cada sessió ajuden a garantir uns bons resultats: la reafirmació dels trets facials, l’atenuació de l'aparició d'arrugues i línies d'expressió, la recuperació de l’elasticitat i de la fermesa de la pell i la millora de la regeneració cel·lular i del flux sanguini gràcies a l’oxigenació dels teixits des de les capes més profundes.

 

"El ioga facial és una tècnica que consisteix a relaxar el rostre, controlar la respiració i moure els músculs de la cara que no estem acostumats a moure."

 

A grans trets, el ioga facial provoca que els músculs augmentin el seu volum i la seva capacitat d'emmagatzematge de substàncies nutritives. Mentre les tensions facials es dissolen, moltes funcions corporals també milloren de manera radical, per això aquesta és una tècnica tremendament saludable que, combinada amb una bona alimentació i una hidratació profunda, resulta altament recomanable.

 

Per posar-ho en pràctica...
 

Per aconseguir un front llis. Recolza tots els dits, excepte els polzes, al front. Pressiona cap avall, estirant el múscul frontal i elevant les celles. Repeteix 12 vegades l'exercici.
 

Per treballar les parpelles. Eleva les celles i mira cap amunt. Abaixa la parpella superior i compta fins a cinc. Repeteix 4 vegades l’exercici. Posa els dits índex i cor a la cua dels ulls. Pressiona obrint i tancant els ulls.
 

Per eliminar les potes de gall. Mantingues els ulls oberts elevant la mirada cap a la coroneta. Pressiona amb els dits índex i cor els extrems externs dels ulls. Intenta elevar la parpella inferior. Repeteix 12 vegades l'exercici.

 

"El ioga facial provoca que els músculs augmentin el seu volum i la seva capacitat d'emmagatzematge de substàncies nutritives."

 

Per reafirmar els pòmuls i el mentó. Introdueix els polzes a la boca. Pressiona cap a fora intentant tancar-la. Posa les mans sobre les comissures dels llavis mantenint la boca tancada. Pressiona amb els palmells de les mans.
 

Per enfortir el coll. Obre la boca tant com puguis formant una gran "O" amb els llavis. Immediatament, pronuncia una "X" estirant els músculs que formen la papada i la flacciditat al coll.
 

Per dotar de volum els llavis. Introdueix els polzes sota el llavi superior. Pressiona’l amb els dits. Repeteix 20 vegades l'exercici. Posa els dits índexs sota el llavi inferior. Pressiona contra les dents.

 

Article publicat al número 17 de D'estil.

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top