0 items
El meu compte

Reunions de feina: pèrdua de temps?

 

A la feina, ens hi passem moltes hores. Mantenir un clima laboral agradable i planificar bé les reunions ens ajuda a ser més eficients i molt més feliços.

 

El saber estar i la cortesía són valors molt preuats que les empreses aprecien enormement en els seus integrants. És necessari, per tant, respondre amb aquesta consideració dia a dia, amb la màxima educació possible i sense fer cap distinció entre les persones. No cal dir que, en aquest aspecte, ens hem de comportar de la mateixa manera tant amb clients com amb proveïdors o empleats.

 

"Avui per avui, no és suficient que els nostres productes siguin bons; cal tenir un valor afegit: el saber estar dins (i fora) de l’empresa."

 

L’empresa i tot el personal que hi viu han d’improvisar contínuament, especialment en períodes de crisi, en què l’equilibri emocional i la temprança es posen a prova, tasca, d’altra banda, gens fàcil d’aconseguir.
 

Sigui com sigui, tots plegats, empresa i persones, transmeten una imatge al públic que, si bé de vegades és positiva, d’altres no. Pot ser és que ens pensem que ja n’hi ha prou amb el servei o el producte que oferim? Doncs, no. Avui per avui, no és suficient que els nostres productes siguin bons; cal tenir un valor afegit: el saber estar dins (i fora) de l’empresa. L’educació que es respira durant les hores laborals és una part de l’engranatge de l’etiqueta social i, com a tal, cal cuidar-la al màxim. La conducta o el comportament que mostrem diàriament amb els nostres companys de feina són bons indicadors d’aquest ambient, i, ja que hi passem tantes hores, és molt millor que amanim la convivència amb una bona dosi de sentit de l’humor i més grams encara de tolerància.

 

"Ja que hi passem tantes hores, és molt millor que amanim la convivència amb una bona dosi de sentit de l’humor i més grams encara de tolerància."

 

Aquesta convivència amb els altres es fa notar en les relacions socials i professionals, ja sigui amb l’amabilitat del dia a dia o, tant sols, compartint un esmorzar o un dinar. Però hi ha un altre aspecte que forma part de l’agenda de l’empresa i que demostra la sensibilitat que tenim cap als altres a l’hora de planificar o d’organitzar: són les reunions de feina, una càrrega per a uns i una pèrdua de temps per a d’altres. Saben les empreses planificar bé una reunió? Certament, algunes, sí, però d’altres, no. El principal motiu pel qual aquestes sessions no agraden sol ser per una organització inadequada, i hem de tenir present que perdre el temps per no haver-les planificat bé és una falta de consideració cap als assistents. Per seguir un bon pla de treball hem de tenir en compte el següent:
 

  • La persona que convoca una reunió de feina ha de respectar l’hora d’inici (cal ser puntuals) i l’hora d’acabament. Tractar temes que no estan fixats prèviament a l’ordre del dia fa que s’allarguin les sessions més del compte.
  • Cal convocar únicament a les persones a qui concerneixi el programa de la reunió.
  • És important marcar un ordre, torns de paraula i temps per a cada assistent.
  • S’ha de mirar d’escollir el dia i l’hora més adequats (no són aconsellables els divendres a la tarda ni els dilluns a primera hora del matí).
  • Si es presenta un conflicte entre companys, ha de ser la persona que dirigeix la sessió l’encarregada de fer de mitjancera entre els participants.
  • Tot el material que sigui necessari per portar a terme la reunió, com ara documents, ordinadors portàtils, canons, material d’escriptori o begudes, han d’estar a punt des de bon començament.
  • Cal desconnectar temporalment el mòbil (a no ser que es faci saber que s’espera una trucada important) i evitar les interrupcions.
  • Aquell que dirigeixi la sessió ha de tenir sempre present que el sentit principal d’una reunió és tractar temes i resoldre’ls.
  • Alguns dels errors més comuns que fan fracassar les reunions de feina són: entretenir-se amb arguments de poca importància, no tenir control del temps i esperar els impuntuals.

 

 

Article publicat al número 4 de D'estil.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top