0 items
El meu compte

Xarxes socials, una olla de grills

 

Les xarxes socials estan a l’alça. Són sempre l’última tendència, el punt que genera informació, la nova cultura en xarxa del segle XXI. Sembla que ningú no tingui vida si no hi té presència. Però, com ens hi hem de moure, dins d’elles?

 

Facebook, Twitter, Linkedin, fòrums... A tots ens sonen d’alguna banda, i fins i tot en som usuaris habituals. Les xarxes socials són l’evolució d’Internet, la creació de la cultura des de la Xarxa mateix, la interacció humana. Com ja avançava el sociòleg Manuel Castells fa una dècada, la societat sencera s’està abocant a Internet i s’està reconvertint dins del Web. Les xarxes socials són el contacte directe entre uns i altres, entre persones, empreses, organitzacions..., el que anteriorment havien estat les cartes formals, les entrevistes, les cites, una conversa. Com gestionar el protocol i el bon fer mitjançant les xarxes socials?
 

El que està clar és que la Xarxa genera una imatge dels usuaris tal com es mouen en ella, tal com interactuen amb els altres. Aquesta imatge és cada cop més real, cada cop més arrelada. Cadascú és el que mostra a Internet. Per tant, sempre ens convé tenir controlat què diem i com ho diem quan ens movem en aquest terreny delicat. Això ens afecta indistintament, tant si som persones com persones jurídiques (és a dir, empreses o entitats). Com que les xarxes socials impliquen un contacte constant amb els nostres iguals, amb clients, amb superiors..., encara hem de tenir més cura de la nostra imatge!

 

"Hi ha empreses que, abans de contractar personal, cerquen per Internet com són i es comporten els candidats quan no són dins d’un ambient formal."

 

Ni majúscules ni faltes
 

A l’hora d’interactuar a les xarxes socials, hem de vigilar molt quan ens adrecem a altres persones en el to que correspon (si és un missatge formal o informal, si l’altra persona és un client, un superior o un igual). Sobretot, s’ha d’evitar l’ús de lletres majúscules de forma continuada: a Internet, això representa com si hom estigués cridant. A menys que sigui un missatge de to molt informal i vulguem fer èmfasi en un punt concret del text (MAI tot el text en majúscules), no és recomanable. També és una qüestió de comoditat: visualment, és molt més fàcil i accessible un text escrit en minúscula que no en majúscula. A més, a poder ser, es recomana usar un llenguatge adequat, estructurat, coherent i sense errors ortogràfics greus. Si la nostra intenció és generar una imatge mínimament bona de la nostra persona (física o jurídica), rellegim tot el que escrivim, o passem-hi el corrector, que no costa res! Així ens podem estalviar la situació que ens cridin l’atenció per no ser acurats en les nostres paraules. Hem de tenir en compte que hi ha empreses que, abans de contractar personal, cerquen per Internet com són i es comporten els candidats quan no són dins d’un ambient formal. Això els farà decidir-se sobre si fitxar-los o no.

 

"Si la nostra intenció és generar una imatge mínimament bona de la nostra persona (física o jurídica), rellegim tot el que escrivim, o passem-hi el corrector, que no costa res!"

 

Fora els discursos llargs i els insults
 

A Internet es parla molt. I per això hem de procurar evitar estendre’ns en llargues discussions entre uns i altres. Tot i que no sigui fàcil expressar les idees en poques línies, és més recomanable per a una lectura de pantalla. Escriure discursos no funciona bé! També és bo bandejar les polèmiques, no insultar, no caure en provocacions i, sobretot, evitar les relliscades. Més d’un famós s’ha guanyat una mala imatge per culpa d’això! I és que, com més pública és la persona, més ha de vigilar la seva imatge en el moment de parlar a la Xarxa, perquè no deixa de ser el mateix que parlar en públic.

 

 

Article publicat al número 24 de D'estil.

 

Tornar al llistat

Aquest lloc web fa servir cookies per que tingueu la millor experiència d'usuari. Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar l'anàlisi de la navegació dels usuaris i millorar els nostres serveis. Si continua navegant, està donant el seu consentiment pel seu ús. Més informació aquí

Accepto
Top